Krátký monitorovaný hovor o sadě laserem broušených nožů a IKIGAI

Krátký monitorovaný hovor nejen o sadě kuchyňských nožů – KOUD.cz

„Měl byste čas na krátký monitorovaný hovor?“

Všichni to známe. Někoho to točí, někoho baví, někdo se snaží tyhle hovorníky blokovat pomocí appky nevolejte.cz.

Nevyžádané telefonní hovory jsou podle mě skvělé hřiště pro nácvik konverzační improvizace. Občas můžete páchat dokonce i osvětu 🙂 Třeba včera…

Krátký monitorovaný hovor: Sada nožů broušených laserem

„Dobrý den, pane Koudelo, já volám z firmy XY, máte čas na krátký monitorovaný hovor?“

„No povídejte.“

„Volám vám, protože jste nám nedávno ochotně vyplnil krátký dotazník [název dotazníku, na který si absolutně nevzpomínám a jehož název je tak strašně mimo mísu, že fakt pochybuju, že bych to někdy vyplňoval] a my teď za vyplnění nabízíme sadu kuchyňských nožů, broušených laserem…

No fakt! Nekecám! Moje poprvé! Myslel jsem si, že tohle klišé už se vyskytuje jenom ve vtipech a parodiích a ono to fakt existuje! A dokonce broušený laserem!!! Waaaaaau!!! Dokonce byl ten callscript napsaný s humorem (ač možná nechtěným), ty nože mi prodávala slovním obratem „tuto špičkovou sadu“ 😀 Jako kdyby znovu ožil pověstný Horst Fuchs a jeho duch vstoupil do mého telefonu!

Krátký monitorovaný hovor pokračuje, od sady kuchyňských nožů jsme se dostali k IKIGAI

„… a díky tomu, že tyto kuchyňské nože jsou broušené laserem (…) Původní cena je sice 3845 Kč, ale pro vás, pane Koudelo, jen za 894 Kč a navíc-“

„Poslyšte, vždyť vy to čtete jako byste byla automat.“

„Co- cože?“

„No povídám, že to čtete jako automat. Kolikrát už jste tohle dneska musela někomu číst?“

„Achjo, no to snad ani nechtějte vědět.“

„Sakra, já si myslel, že takhle už se dneska marketing vůbec nedělá. A oni vás takhle trápí! Nechcete jít radši dělat něco hezkýho?“

„[nervózní smích]“

„Jako vážně. Nože nechci, ale chci, abyste mohla dělat lepší práci, než je tohle.“

„No, já nevím…“

„No to nevadí, každopádně mějte se krásně, ať se vám daří co nejlépe.“

Takže tak. Slečna zněla už na začátku dost ztrápeně a smutně, asi už si začínala uvědomovat, že tahle práce nepřináší vůbec nikomu vůbec nic. Rozbitý IKIGAI (pokud nevíte, co to znamená, koukněte se na PS dole).

Nicméně, bylo to ode mě ještě příliš neotesané, až hrubé. Příště bych se chtěl víc ptát a zaměřit se na to, aby volající měl na konci telefonátu se mnou lepší náladu a příjemnější den, než když vytočil moje číslo. Ale přitom, aby to semínko naděje bylo zaseto.


PS: Tady ještě přikládám hodně kvalitní přednášku Petra Ludwiga. Hned na začátku se tam dozvíte, co je to princip IKIGAI a jak to souvisí s dlouhověkostí. Samozřejmě si jí můžete poslechnout i jako podcast v rámci Petrových Deep talks.


Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.